
Fontos célja a természettudományos tantárgyak népszerűsítése az SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskolának. Ezt a törekvést segíti a Richter Gedeon Nyrt. 5 millió forint értékű támogatása. Az iskola és a gyógyszercég együttműködése újabb mérföldkőhöz érkezett ezzel, így Richter-teremnek nevezték el a „Jugyu” kémiatermét.Megerősítette együttműködését az SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskola és a Richter Gedeon Nyrt., 2025. november 26-án. Az iskola második emeletén lévő kémia tantermet Richter-teremnek nevezték el, ezzel is kifejezve a tudomány iránti tiszteletet, az innováció erejét és a közös értékek iránti elköteleződést – írja az egyetem közleményében. Kiemelték, hogy az intézmény 5 millió forint támogatást kapott a gyógyszercégtől az iskola természettudományos oktatási infrastruktúrájának fejlesztésére. A tanteremavató ünnepségen Prof. Dr. Gellén Klára, a Szegedi Tudományegyetem oktatási rektorhelyettese a diákokhoz fordulva elmondta, fontos, hogy lássák, egy olyan oktatási rendszernek a tagjai, ahol egészen a kutatói pályáig előttük áll a jövő. “Ahhoz, hogy kutatókat neveljünk az SZTE-re, nagyon fontos, hogy ilyen kezdeményezések valósuljanak meg. A Richter-terem létrehozása jól illeszkedik az egyetem stratégiai céljaihoz. Ha azt szeretnénk, hogy a természettudományi területre jöjjenek felvételizők, akkor ezért komoly lépéseket kell tennünk már az általános iskolában is. Ebből a megfontolásból indítottuk el az MTMI orientációjú osztályt, ahol már az alsó tagozatba úgy vesszük fel a gyerekeket, hogy ezt a fajta orientációt próbáljuk átadni nekik, érthetően, az ő tudásszintjüknek megfelelően. A tavalyi évben kettő, ebben a tanévben három csoportot indítottunk. A tehetséges fiatalokat az általános és a középiskola után várjuk az egyetemen, majd a PhD-képzésen” – mondta Prof. Dr. Gellén Klára, és megköszönte a Richter támogatását. “A tudományban hinni kell a csodákban, nem megy másképp. A tudomány nem csak a racionalitás világa, az emóciók világa is” – vélekedett Dr. Szántay Csaba, a Richter Gedeon tudományos főtanácsadója, a Magyar Tudományos Akadémia doktora. “Hiszek a nagy összetalálkozásokban és abban, hogy a Richter találkozása ezzel az általános iskolával egy csoda. Körülbelül tíz évvel ezelőtt kezdtünk olyan üzeneteket kommunikálni a világ felé, hogy komplex személyiségeket kell nevelni az oktatásban. Minden az általános iskolából indul. Ha komplex személyiségeket akarunk nevelni, itt kell kezdeni” – mondta.Dr. Bódis Attila készítményfejlesztési főosztályvezető, a Richter Gedeon Nyrt. Centenáriumi Alapítvány kuratóriumi elnöke is részt vett a tanteremavatón. Elmondta, sok szállal kötődik a városhoz és a Szegedi Tudományegyetemhez, hiszen a Gyógyszerésztudományi Karon meghívott óraadó és kari tanácstag is. Egyetért abban, hogy kizárólag akkor lesz az egészségügynek szakember utánpótlása, ha a természettudományok szeretete megragad már általános iskolában.Dr. Zsigriné Dr. Sejtes Györgyi, az SZTE Juhász Gyula Gyakorló Általános és Alapfokú Művészeti Iskola igazgatója arról beszélt, hogy büszkék arra, hogy az SZTE mint fenntartó szakmai és anyagi támogatásával 2024-ben elindulhatott az első alkalmazott reáltudományi osztályuk kötelezően választható művészeti orientációval. “Dr. Szántay Csaba és kollégái voltak a „Varázsórák” első látogatói, ahol az akkori kis elsősök bájitalt készítettek és ámulattal figyelték a kémia csodáját. A szakmai beszélgetésekből egy országosan is egyedülálló együttműködés született. Olyan megállapodás, ami nem csupán formális kapcsolat, hanem inspiratív együttgondolkodás is, amely a szakmai fejlődés, a közös munka alapja. Ennek szép példája iskolánk TETT-mesekönyve is. A Richter-terem lehetőség arra, hogy a gyerekek kísérletezzenek, tapasztaljanak, kérdezzenek, és sokszor elhangozzék az a világ működésére rácsodálkozó tőmondat, hogy „Hát, ez furcsa!” Ez a terem a partnerség, az elköteleződés és a jövőbe vetett bizalom szimbóluma is” – hallottuk az igazgatónőtől.Az eseményen az iskola jelenlegi és volt diákjai is részt vettek, és látványos kísérleteket mutattak be a vendégeknek, hogy ízelítőt adhassanak az ott folyó munkából. A tanterem ajtaján elhelyezték azt a táblát, amely a Richterrel való együttműködésre emlékeztet.