Kigyulladt egy autó a Vedres utca 20. szám előtt - tudta meg szerkesztőségünk a Csongrád-Csanád Vármegyei Rendőr-főkapitányságtól.
Egy autó műszaki hiba miatt megállni kényszerült, majd lángok csaptak fel. A szegedi hivatásos tűzoltók két egységgel érkeztek a helyszínre, majd két vízsugárral gyorsan megfékezték a lángokat. A jármű teljesen kiégett. Úgy tudjuk, hogy a tűzesetben senki sem sérült meg.
A beporzók, a méhek és a méhészkedés mellett a fenntartható gazdálkodás és a természetvédelem kapcsolatáról is hallhatnak azok, akik szombaton ellátogatnak a Szegedi Tudományegyetem füvészkertjébe – tájékoztatták a szervezők az MTI-t.
A Méhek napján a botanikus kert munkatársai elkalauzolják az érdeklődőket a méhlegelő növényei között, a gyerekeket pedig játékos, ismeretterjesztő feladatokkal, a méhekkel, méhészkedéssel kapcsolatos pecsétgyűjtő állomásokkal várják. A vendégek érdekes információkat tudhatnak meg a pollenekről, a propoliszról, láthatnak méhkirálynőt és egy megfigyelő kaptár segítségével a méhcsaládok életével is megismerkedhetnek és bepillantást nyerhetnek a méhészkedés folyamatába is, az ott használt eszközök segítségével. Sok fajta méz kóstolására is lehetőség nyílik, amiket a standokon meg is lehet vásárolni. Délután a szegedi a Csemete Egyesület szervezésében a mediterrán üvegházban a fenntartható gazdálkodás és a természetvédelem kapcsolatáról rendeznek ismeretterjesztő programot. A civilszervezet egy a Szabadkai Szabadegyetemmel és a Vackor Környezet- és Természetvédelmi Egyesület közösen, uniós támogatással indított projekt keretében arra hívja föl a figyelmet, milyen lépéseket lehet tenni a biodiverzitás csökkenésének megállításáért, miként mérsékelhetők a klímaváltozás hatásait, hogyan javítható egy terület vízmegtartó-képessége. Az előadásokon szó esik a talajok állapotjavításáról, a takarónövények szerepéről a mezőgazdaságban, a természetben zajló ökológiai folyamatokat mintául vevő permakultúra lehetőségeiről a Dél-Alföldön, s arról is, hogyan kapcsolódhatnak be a gazdálkodók a természeti területek kezelésébe.
Az OKF tájékoztatása szerint kigyulladt egy tároló Szeged-Szentmihályon, az Új Élet utcában csütörtök reggel.
A mintegy 300 m2 alapterületű építmény gerendái égtek. Az oltáshoz a szegedi hivatásos tűzoltók 3 vízsugárral láttak hozzá. A tűzoltók több hegesztőpalackot is kihoztak az épületből. A lánglovagok megbontották a födémet, majd 3 vízsugárral elfojtották a lángokat. A tüzet fél 10 előtt megfékezték.
Kigyulladt egy tároló Szegeden, az Új Élet utcában.
A háromszáz négyzetméternyi alapterületű építmény gerendái égnek, amit a város hivatásos tűzoltói jelenleg három vízsugárral oltanak. A rajok több hegesztőpalackot hoztak ki az épületből.
Az OKF tájékoztatása szerint kigyulladt egy tároló Szeged-Szentmihályon, az Új Élet utcában csütörtök reggel.
A mintegy 300 m2 alapterületű építmény gerendái égnek, amelyet a szegedi hivatásos tűzoltók oltanak, jelenleg 3 vízsugár segítségével. A tűzoltók több heggesztőpalackot hoztak ki az épületből.
Egy autót szállító trélert vontató kisbusz és kamion ütközött össze az M5-ös autópálya 68-as kilométerszelvényénél szerda kora délután fél 3 körül.
A kisbuszban heten utaztak. A nyerges vontatóba rohant kisbuszhoz a kecskeméti hivatásos és a lajosmizsei önkéntes tűzoltókat riasztották. A kisbuszból fél 3-ig mintegy 4 embert mentettek ki feszítővágóval a lánglovagok, mindannyian megsérültek. A beavatkozást a karambol helyszínén a Bács-Kiskun vármegyei katasztrófavédelmi műveleti szolgálat irányítja, a balesethez mentőhelikopter is érkezett. Az érintett sztrádaszakaszt lezárták. A baleset a Szeged felé tartó oldalon történt, az autópálya érintett szakaszát teljes szélességében lezárták. A Bács-Kiskun Vármegyei Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint a balesetben 2 személy súlyos-életveszélyes, ketten súlyos, míg hárman könnyebben sérültek. A teljes útzár még 16 órakor is tart.
Egymásnak ütközött egy autószállító trélert vontató kisbusz és egy kamion az M5-ös ajtópálya Szeged felé vezető oldalán, Lajosmizse közelében, a 67. és a 68. kilométer között.
Az egyik járműbe beszorult hét ember. Őket feszítővágóval szabadítják ki a műszaki mentést végző kecskeméti hivatásos és lajosmizsei önkormányzati tűzoltók. Az érintett sztrádaszakaszt teljes szélességében lezárták.
Egy autót szállító trélert vontató kisbusz és kamion ütközött össze az M5-ös autópálya 68-as kilométerszelvényénél szerda kora délután fél 3 körül.
A kisbuszban heten utaztak. A nyerges vontatóba rohant kisbuszhoz a kecskeméti hivatásos és a lajosmizsei önkéntes tűzoltókat riasztották. A kisbuszból fél 3-ig mintegy 4 embert mentettek ki feszítővágóval a lénglovagok, mindannyian megsérültek. Az érintett sztrádaszakaszt lezárták. A baleset a Szeged felé tartó oldalon történt, az autópálya érintett szakaszát teljes szélességében lezárták.
A Csongrád-Csanád Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság tájékoztatása szerint az összehordott szemét gyulladt ki Baktó városrészben, a Tölgyfa utcába kedd este.
A tűzoltóság tájékoztatása szerint az ingatlan közelében lévő gazos területen gyulladt ki a szemét. A lángokat a szegedi hivatásos tűzoltók fékezték meg. A lánglovagok munkáját az erős szél is nehezítette, a tűzesetben senki sem sérült meg. Fotó: Molnár Robin/Tisza KMSZ
A Csongrád-Csanád Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság tájékoztatása szerint először egy kamionnak, majd szalagkorlátnak ütközött egy személyautó szerda hajnalban az M43-as autópályán, Makó közelében.
A tűzesethez a szegedi hivatásos tűzoltókat riasztották, akik gyorsan elfojtották a lángokat, de a jármű teljesen kiégett. A sofőr még időben el tudta hagyni a gépkocsit, nem sérült meg.
Hivatalosan is átadták kedden a Hódmezővásárhely és Orosháza között 1,2 milliárd forint magyarországi forrásból felújított vasúti pályát. A beruházással 19 kilométeren szűnt meg a sebességkorlátozás - hangzott el az orosházi vasútállomáson tartott ünnepségen.
Ágh Péter, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) állami beruházások társadalmi koordinációjáért felelős államtitkára elmondta, a kormány arra törekszik, hogy a közösségi közlekedés gyors, olcsó és összehangolt alternatíva legyen, amihez jobb feltételeket, megbízhatóbb infrastruktúrát és hozzáférhetőbb szolgáltatásokat kell nyújtani. Hozzátette, az ÉKM ehhez letette az alapokat a MÁV teljes szervezeti átalakításával, az új tarifarendszer és a vasúti stratégia kidolgozásával. Kifejtette, naponta 4,5 millióan indulnak útnak; 2023-ról 2024-re 15 százalékkal nőtt a MÁV-csoport járatait igénybe vevők száma; idén újabb 10 százalékos emelkedést várnak. 2025 első hét hónapjában 700 millió utazás történt a MÁV és a Volán járatain; az elképzelések szerint idén az utazások száma 1,2 milliárdra nő. Ágh Péter elmondta, lépésről lépésre haladnak a pályahálózat és a járműpark fejlesztésével, a legfontosabb feladat most a késések megszűntetése érdekében a sebességkorlátozások felszámolása, "amelyre szép példa a most átadott beruházás". Ehhez a feladathoz azonban hitelt is igénybe kell venni. Az Európai Fejlesztési Bank várhatóan ősszel bírálja el a beadott, egymilliárd eurós hitelkérelmet - jegyezte meg. Erdős Norbert (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője elmondta, régóta szerették volna felújítani a Békéscsaba-Szeged vonalat. December közepén hat kilométeres szakaszon végeznek vágányszabályozást, és azzal a teljes 135-ös vasútvonal megújul. Ismertette, mintegy két hónap alatt - teljes vágányzár mellett - a Hódmezővásárhely és Orosháza közti 19 kilométeres vasúti pályát felújították, hézagnélküli vágányt alakítottak ki, 14 kilométeren síncsere is történt. Leraktak 90 darab 120 méteres hosszúsínt és 3100 tonna zúzott követ; kicseréltek 3800 talpfát vasbetonaljra. Megszűntették a sebességkorlátozásokat, így a vonatok Hódmezővásárhely és Orosháza között 100 kilométer/órás sebességgel haladhatnak, a vonal többi részén pedig ismét 80 kilométer/órával. Orosházán 15 centiméterrel megemelték a peront is, hogy könnyebb legyen fel- és leszállni a vonatokra; továbbá felújították a dél-békési városban a Huba utcai átjárót is - fejtette ki Erdős Norbert. Mondi Miklós, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. pályavasúti területi igazgatója hiánypótlónak nevezte a beruházást, amelyet már évek óta szerettek volna megcsinálni. Elmondta, egy teljes vágányzárral járó munkát 2-3 évvel a kivitelezés előtt el kell kezdeni tervezni. Hozzátette, eddig 80 százalék körüli menetrendszerűséget tudtak produkálni, amely a beruházás révén 90 százalék fölé emelkedett, azaz 10 vonatból átlagosan 9 tudja tartani a menetrendjét. Az 1,2 milliárd forintot a MÁV saját forrásból biztosította. A beruházáson mintegy száz vasúti szakember dolgozott. Fotó: MTI/Lehoczky Péter
A 2000-es évek elejének dél-alföldi tanyavilágát idézi meg Rédei Roland Szahara című drámája, melyet szerdán mutatnak be a szegedi Régi Zsinagógában Czene Zoltán rendezésében.
A független színházi produkció cselekménye a 2000-es évek eleji dél-alföldi tanyavilágban játszódik, abban a közegben, amely országos ismertségre tett szert olyan brutális bűncselekmények, mint a négy nő meggyilkolásáért jogerősen elítélt balástyai rém története révén. A darab azonban nem a sorozatgyilkosságot állítja középpontba, hanem a helyi emberek lelki világát, a szeretet és a kommunikáció hiányát, valamint az ebből fakadó végzetes elszigetelődést. A Szegedi Nemzeti Színház színművésze, Rédei Roland által írt darab nemcsak művészeti vállalás, hanem társadalmi reflexió is: tükröt tart a közönség elé egy elfeledett világról, ahol az emberi kapcsolatok hiánya sorsformáló erővé is válik. A különböző függőségekkel küzdő szereplők története a színpadon helyet foglaló nézőktől karnyújtásnyira elevenedik meg a fiút, Tomikát alakító László Gáspár, a sportoló lányt, Katikát játszó Csorba Kata és az idősebb férfit, Tibort megformáló, Kárász Zénó, valamint Balog József és Kállai Ákos játékával. Rédei Roland a drámát a Petőfi Irodalmi Múzeum Örkény István-ösztöndíjának támogatásával írta. A mű felolvasószínházi bemutatóját az év elején tartották Szegeden. A drámát színpadra állító Czene Zoltán az egyik próbát követően az MTI-nek elmondta, bár sokan vannak, akik rendezőként nem szeretnek kortárs szerzőkkel együtt dolgozni, közös munkájuk Rédei Rolanddal harmonikus volt, már a szöveg fejlesztésén is együtt dolgoztak. A szegedi MASZK Egyesülettel koprodukcióban készülő darabot a szerdai ősbemutató után vasárnap is láthatja a közönség a Régi Zsinagógában. Az előadást ezt követően Budapesten és az országban másutt is szeretnék bemutatni - közölte a rendező.
Augusztusban mintegy 7 százalékkal pontosabbak voltak a vonatok, mint egy évvel korábban - közölte a MÁV kedden az MTI-vel.
Hegyi Zsolt, a MÁV csoport vezérigazgatója közösségi oldalán úgy fogalmazott, a nyár harmadik hónapjának nagy kérdése az volt, hogy folytatódik-e az a kedvező főszezoni tendencia, amit olyan tudatos lépésekkel igyekeztek megteremteni, mint a mozdonybeszerzés vagy a pálya stratégiai pontjainak megerősítése. A vállalatcsoport adatai szerint az idén augusztusban 93 948 vonat közlekedett, ebből 79,01 százalék, 74 233 vonat pontosan, vagy kevesebb mint 6 perces késéssel érkezett a végállomásra. A MÁV közleménye szerint 2024 augusztusához képest 6,58 százalék javulás következett be, ráadásul a késéseknek sikerült csökkenteni mind a számát, mind az átlagos hosszát. A késések zöme 6-15 perc között alakult, míg az - 50 százalékos jegyár-visszatérítéssel kompenzált - 20 percnél nagyobb késés a vonatok kevesebb, mint 4 százalékánál fordult elő. Augusztusban a késési biztosítás keretében 137,2 millió forintot fizettek vissza az utasoknak - írták a közleményben. Részletezték, hogy tavaly augusztushoz képest a Balatonnál is javult a menetrendszerűség, az észak-balatoni vonalon mintegy 9 százalékkal, a dél-balatonin pedig mintegy 7 százalékkal. Hozzátették, jobban teljesítettek a miskolci, a hidasnémeti, a békéscsabai és a szegedi vonalak, előbbiek a folyamatosan beálló nagyteljesítményű villanymozdonyok, utóbbiak a nyáron ideiglenesen bevezetett motorvonati üzem miatt is. Kitértek arra, hogy sok teendő maradt a 100-as Budapest-Debrecen-Záhony vasútvonalon, amely az augusztusi statisztika egyik sereghajtója lett. A vonalon a közeljövőben további karbantartási, felújítási munkálatokat terveznek a menetrendszerűség javítása érdekében. A MÁV közleményében felhívta a figyelmet arra, hogy a HÉV-üzem augusztusban kiemelt feladatokkal nézett szembe. A zöld szerelvények kiszolgálták a Forma-1 Magyar Nagydíj, a Sziget Fesztivál és augusztus 20-i események tömeges utasigényeit. Több nagy főváros környéki felhőszakadás ellenére is remekül helyt álltak, 99,64 százalékos menetrendszerűségi értéket produkáltak. Az IC-vonatok és a rajtuk lévő prémium ülőhelyek az értékesítési adatok szerint továbbra is népszerűek maradtak. A kerékpáros utasok száma a nyár utolsó hónapjában is kiemelkedően magas volt. Az eladott vármegye- és országbérletek száma pedig nemhogy csökkent volna, mint az a tanszünetben szokásos, hanem növekedett is júliushoz képest. Az augusztusi hónap menetrendszerűsége szokott az egyik legrosszabb lenni az évben. 2025-ben azonban sikerült megtörni az "augusztusi átkot": részben a célzott pályaépítéseknek, részben a mozdonybeszerzéseknek, illetve más, flottaerősítő lépéseknek köszönhetően a nyár utolsó hónapjában is folytatódni tudott az a tendencia, amely már júniusban és júliusban is megfigyelhető volt - még a nyár eleji nagy viharok ellenére is. A közleményben jelezték, a vasúti infrastruktúrát és járműállományt is megterhelő extrém hőség az idén sem maradt el, 2025 augusztusában a középhőmérséklet országosan 0,5 fokkal haladta meg az 1991-2020-as átlagot, ráadásul közel kéttucat halálos gázolás, és több útátjárós baleset is akadályozta a menetrend szerinti közlekedést. Fotó: MTI/Archív
Házhoz szállítva árult marihuánát az a bűnszervezet, amelynek pere kedden kezdődött el a Szegedi Törvényszéken.
A csoport hét tagját bűnszervezetben elkövetett jelentős mennyiségű kábítószer kereskedelmének bűntettével vádolják. Az ügyészség kérte, hogy az elsőrendű vádlottat jogosulatlan pénzügyi tevékenység és pénzmosás bűntettében is mondják ki bűnösnek. Az elsőrendű vádlott 2018-ban kezdett marihuánát árulni. 2020 júniusáig egy szegedi lakásban árulta a drogot, heti rendszerességgel legalább tíz vevőjének adott el marihuánát legalább kétezer forintos grammonkénti áron. Ezután egy bűnszervezetet hozott létre, hogy egy táplálkozási kiegészítőket forgalmazó üzlet látszatát keltve értékesíthesse a kábítószert. A marihuánát kis mennyiségben megvásárló fogyasztóknak egy kódokkal ellátott nyomtatványt kellett kitölteniük, amelyet zárt borítékban adtak át az üzletben tartózkodó elsőrendű vádlottnak és társainak. A megrendelt kábítószert a csoport egyik tagja szállította ki a vásárlóknak. Hárman közreműködtek a kábítószer értékesítésében, tárolásában, szállításában. Öt személy külső helyszíneken is árulta a drogot, hatan pedig viszonteladóként továbbértékesítették az általuk megvásárolt kábítószert. A vádlottak között van az elsőrendű vádlott egyik rendszeres vásárlója is. Az elsőrendű vádlott a kábítószer-kereskedelemből szerzett jövedelem leplezése érdekében pénzügyi szolgáltatási, kiegészítő pénzügyi szolgáltatási tevékenységet is végzett. Az ügyész vele szemben – arra az esetre, ha beismeri bűnösségét és lemond a tárgyalás jogáról – 14 év fegyházbüntetés és 20 millió forint pénzbüntetés kiszabását kérte a bíróságtól, azzal, hogy a férfi nem bocsátható feltételes szabadságra. A bűnszervezetben résztvevő többi vádlottal szemben hét és tizenkét év közötti szabadságvesztés, valamint pénzbüntetés kiszabását indítványozták. Más vádlottakkal szemben három és fél év szabadságvesztést kért az ügyészség, míg a kábítószer értékesítésében részt nem vevő vádlottat felfüggesztett börtönnel büntetnék. Az elsőrendű vádlott tagadta a bűnszervezet meglétét, és azt is, hogy jogosulatlan pénzügyi tevékenységet végzett, pénzmosást követett volna el, valamint vitatta az értékesített kábítószer mennyiségét is. A férfi ügyvédje indítványozta – a korábban pszichiátriai kezelés alatt álló – védence elmeorvos-szakértői vizsgálatát, mert álláspontja szerint nála olyan súlyos személyiségzavar alakult ki, amely korlátozta beszámítási képességét.
Az egyik szegedi általános iskola és gimnázium iskolabuszával ütközött össze egy rolleres kedd reggel, 8 óra előtt.
Portálunk információja szerint a rolleres megsérült a balesetben, a mentők elszállították a helyszínről. Portálunk információja szerint a rolleres a bicikli útról az úttestre ment és ekkor ütközött össze az iskolabusszal. Úgy tudjuk, hogy a rolleresnek csak hámsérülései keletkeztek a karján. A hídon 8 óra körül jelentős torlódás alakult ki, amely fél 9-re gyakorlatilag megszűnt. A rendőrök még 9 órakor is helyszínen voltak, többek között drónnal is rögzítették a baleset nyomait. A baleset a Szeged felé tartó oldalon történt, a Móra Ferenc Múzeum magasságában.
Több mint négyszáz programmal várja az érdeklődőket a Kutatók éjszakáján, szeptember 26-án és 27-én a Szegedi Tudományegyetem (SZTE), az események egy része előzetes regisztrációhoz kötött - tájékoztatta a felsőoktatási intézmény közkapcsolati igazgatósága hétfőn az MTI-t.
A közlemény szerint a rendezvényre az SZTE mind a tizenkét kara készül valamilyen érdekességgel, lesznek különleges laborlátogatások, előadások, játékos kísérletek, kalandtúrák és interaktív workshopok. A József Attila Tanulmányi és Információs Központ (TIK) és az azon belül található SZTE Klebelsberg Könyvtár és Levéltár is megnyitja kapuit a látogatók előtt. Az eddig beérkezett regisztrációk alapján igen népszerű az F1 - Betekintés a kulisszák mögé című előadás, amelyen a Formula-1 rajongói orvosi, biztonságtechnikai, újságírói, fizikusi, mérnöki szemszögekből ismerhetik meg a száguldó cirkusz világát. A legkedveltebb helyszínek közé tartoznak rendszerint a szabadulószobák is: Harry Potter világát idézi meg A titkos tanterem a bölcsészkaron, a költészet kedvelői pedig Rímbörtönbe zárathatják magukat. A DNS fogságából is kiutat kereshetnek a látogatók az SZTE SZAKK Bőrgyógyászati és Allergológiai Klinikán. A Karikó Katalin-kiállításon a tudományos kvízt helyesen kitöltők SZTE-s ajándékcsomagot nyerhetnek. Az mRNS-kutatóként világhírt szerző, Nobel-díjas professzor történetét kíséri végig a Leletek a laborból - mRNS / Karikó / HPIC című kiállítás az SZTE TTIK Biológia Intézetben. Ugyanott hallhatunk az űrt is megjárt muslicák kalandjairól, a HUNOR magyar űrhajós program keretében végzett kísérletekről. A Bartók Béla Művészeti Kar a zenekedvelőknek nyújt igazi csemegét, Varga Laura fuvolaművésszel kalandozhatnak a fafúvós hangszerek birodalmában. Aki pedig még ennél is lazább, kötetlenebb programra vágyik, és megunt ruháit szeretné elcserélni, azt gardróbfrissítésre várják a TIK-ben. A városban tanuló és élő külföldiek számára az SZTE számos angol nyelvű programmal készül. Fotó: Archív
Egy motoros ütközött össze a menetrend szerint közlekedő vasútvillamossal hétfő délelőtt 11 óra körül.
A baleset a Zrínyi és a Somogyi utca kereszteződésében történt. A motorkerékpár a Tram-train alá szorul. Portálunk értesülése szerint a motoros megsérült a balesetben, mentő szállította el a helyszínről. Az SZKT közleménye szerint Szeged állomás és Anna-kút között pótlóbuszok közlekednek. A Kelemen utcában több villamos is feltorlódott. Az érintett járatok a 2-es villamosvonal, valamint az 1-es jelzésű vasútvillamos.
A Csongrád-Csanád Vármegyei Rendőr-főkapitányság tájékoztatása szerint kigyulladt egy kamion futóműve hétfő reggel 8 óra körül az M43-as autópálya 4-es kilométerszelvényénél, Szeged határában.
A tűzeset a határ felé tartó oldalon történt. A kamionos miután meglátta, hogy lángol a járműve lehúzódott a leállósávba. A tűzesethez a szegedi hivatásos tűzoltókat riasztották. A tűzesetben személyi sérülés nem történt. Az érintett szakaszon a forgalom rendőri irányítás mellett haladt egy darabig.
Az elektromobilitás és a fenntartható közlekedés népszerűsítése volt a célja az első szegedi E Street Parade-nak, ahol a felnőttek mellett a gyermekek is remekül szórakozhattak.
Tekintse meg a helyszínen készített fotóinkat is! A délelőtti programokat szerencsére az eső sem zavarta, így Nagy Dániel mintegy száz néző előtt beszélgethetett Nick Heidfeld Formula 1 és Formula E pilotával, aki régebben a Prost istállóban bontogatta szárnyait. A Formula-3000-es bajnoki cím után a híres McLaren segített Heidfeldnek bejutni a Prost csapathoz, ahol az akkorra már tapasztalt pilóta, Jean Alesi volt a csapattársa. Sajnos az autó nem volt túl megbízható, így Heidfeld mindössze alig néhányszor tudott áthaladni a célvonalon. A nagyszerű pilóta mégis örömmel idézte fel a régmúlt pillanatokat. A Széchenyi téren megrendezett eseményen a Szegedi Tudományegyetem, valamint a Szegedi SZC Csonka János Technikum is saját standdal jelentkezett. Utóbbi egy olyan elektromos gokart-ot állított ki, amelyet a nebulók készítettek. A CSYD névre hallgató gokart 3 KW-os teljesítményre képes, amellyel 40 km/h végsebesség érhető el. A 60 kg-os gokart-ot két, kimustrált Lime rollerből származó akkumulátor hajtja, nagyobb sebességre is képes lenne, de a jelentős nyomaték miatt elforogtak a versenygumik, ezért kénytelenek voltak korlátozni a teljesítményét. Természetesen nem hiányozhatott a Duna Autó Cégcsoport sem az eseményről, akik többek között BYD és Renault modellekkel rukkoltak elő. Főleg az év autójára, a rendkívül mutatós, megújult Renault 5-re volt kíváncsi a közönség. Jelentős sorok álltak a Talmácsi Minimotornál is, ahol 12 éves korig próbálhatták ki magukat a gyermekek egy elektromos motor nyergében, akadtak is szép számmal. A Széchenyi tér mellett a Huszár Mátyás rakparton is készültek programmal a szervezők, hiszen a bátrabbak itt próbára tehették gokart tudásukat, méghozzá egy szlalompályán. youtu.be/lEFwylt8y5c Az elektromos gokartra akadtak is szép számmal jelentkezők, csak a délelőtti futamokra, több mint félszázan iratkoztak fel. Akárhogy is, nagyon úgy néz ki, hogy az elektromobilitásé a jövő, a terjedését talán két dolog, a borsos ára és az elérhető töltőhálózat mennyisége akadályozza. {plugin szavazas kerdes="Ön kilátogatott a szegedi E Street Parade-ra?" valaszok="Igen, naná hogy|Nem, nem érdekel|Inkább pihentem"}
Régen volt Szeged International Airshow (SZIA) és a Szatymazi Repülőnap is jóval komolyabb volt, de sajnos a forráshiány mindenhol megmutatkozik.
Tekintse meg a helyszínen készített fotóinkat is! Tavaly a rossz időjárás, idén pedig az elvonások, vagyis a pénzhiány miatt hiúsult meg a SZIA. Szerencsére a Szatymazi Repülőnap visszatért, és ez még akkor is örvendetes hír, ha tudjuk, hogy a programok közel sem olyan színesek, mint évekkel ezelőtt voltak. Sajnos a legjobban várt esemény elmaradt, hiába próbálták meg a szervezők előbbre hozni Besenyei Péter műrepülő világbajnok programját. A közönséggel 14 óra körül közölték hangosbemondón, hogy Besenyei a rossz időjárási viszonyok miatt nem tud Szatymazra jönni, ugyanis kockázatos lenne a Vértesből felszállnia. A közönség szomorúan vette tudomásul a rossz hírt és a több száz látogató el is indult hazafelé. Azért nem minden maradt el, hiszen a hálás közönség láthatott többek között vitorlázó kötelékrepülést, AN2-es bemutatót, sőt egy Cessna 150-es produkcióját is megtekinthette a nagyérdemű. Besenyei lélegzetelállító produkciója ugyan elmaradt, de a tervek szerint a Szatymai Repülőnapot jövőre is megrendezik, ami egy igazán jó hír és ennek örülni kell.
207 oldal összesen. A régebbi tartalmakhoz használja a keresőt!