Rossi mester egy nem létező, Láthatatlan Kommentelővel vitatkozott, és név szerint pécézte ki Szoboszlait, Orbánt és Schafert
 444  |   2024. augusztus 27., kedd - 17:08
                
Mintha nem százszázalékosan sikerült volna kilazítania magát a nyáron Marco Rossinak. A magyar válogatott szövetségi kapitány a keddi sajtótájékoztatóján már megint egy csak általa hallott Láthatatlan Kommentelővel vitatkozott, és kissé meglepő módon név szerint kritizált több kulcsjátékost. Az eseményt abból az alkalomból szervezték, hogy Rossi kihirdette a friss válogatott keretet az ősz eleji Nemzetek Ligája-meccsekre. Ha van ország Európában, ahol lényegében osztatlan lelkesedés veszi körül a Nemzetek Ligáját, akkor az Magyarország. A sok évtizedek után újra menő magyar válogatott sorozatban bravúreredményeket ért el benne, és feljutott a legmagasabb osztályába, igazi elitválogatottak közé. Ráadásul a 2020-as Eb-re is az NL-szereplésének köszönhetően jutott ki, miután a selejtezőcsoportjában csak 4. lett, de a Nemzetek Ligájának köszönhetően pótselejtezőt játszhatott.Rossi kedden ehhez képest arról beszélt, hogy az NL-szereplés milyen fontos a vb-selejtezők sorsolásának szempontjából és„Aki azt mondja, a Nemzetek Ligája nem fontos, az vagy nem ért hozzá, vagy elmentek neki otthonról – nem tudom, melyik a rosszabb.”Ha van, amit soha senki se mondott, akkor ez az.Szegény Rossi a jelek szerint a válogatott Eb-szereplését sem tudta teljesen feldolgozni, pedig – hacsak Orbán Viktor privátban le nem cseszte szegényt – nyilvánosan nem nagyon érte különösebb kritika miatta. Most viszont újra előhozta az irreális elvárásokat – ahogy öt nappal ezelőtt is –, és már erről beszélve beszólt pár játékosának, igaz ekkor még név nélkül:„Az Eb-n megvertük Skóciát, aminek a kerete hatvan-hetven millió euróval ér többet, mint a miénk. Ez jó eredmény, miközben a közvélemény átlagos eredménynek könyvelte el. Kikaptunk Svájctól és Németországtól, ezek lényegesen jobb csapatok nálunk. Az, hogy korábban megvertük a németeket, az angolokat, a szerbeket, döntetlent játszottunk a franciákkal, kivételes eredmények. Ezek után irreális elvárásokkal találkoztam Magyarországon, amire néhány játékosom megnyilvánulása is ráerősítettek – de az enyéim nem.”Aztán már neveket is mondott. Szintén az Eb-t értékelve név szerint vett elő három kulcsembert, akik közül Szoboszlai utóbb bevallottan és jól láthatóan sérült volt, Schäfer pedig nemrég tért vissza egy hosszan gyógyuló, brutális sérülés után:„Ami a formát illeti: az Eb-n öt-hat kulcsjátékosunk közül minden második alulteljesített, nem értek fel önmagukhoz. Willi Svájc ellen több hibát követett el, mint előtte a teljes bajnokságban és a Bajnokok Ligájában. Két hónappal korábban a Real Madrid ellen MVP volt a Bernabéuban. Hasonló mondható el Szoboszlairól és Schäferről is."Orbánt illetően abszolúte igaza van, de azért kissé meglepő volt, hogy utólag nyilvánosan kiosztotta azt az embert, akinek talán leginkább köszönhető a magyar válogatott utóbbi években tapasztalt, még mindig kissé hihetetlen felemelkedése. Azzal együtt, hogy az Eb-n tényleg hibát hibára halmozott, rá nem jellemző módon.Szegény Szoboszlai pedig jól láthatóan mindent megtett, de nem volt a testi képességeinek birtokában, akadt meccs, ahol már sprintelni sem tudott. Rossi pár mondattal később el is ismerte, hogy„Számomra kihagyhatatlan játékos még rosszabb fizikai állapotban is játszatnom kell.” A keretben újonc: Gergényi Bence (Újpest), Nikitscher Tamás (Kecskemét), Yaakobishvili Antal (Girona) és Vas Gábor (PaksKihagyás után visszatér: Dárdai Palkó (Hertha) és Tóth Balázs (Vidi)Játékpercek híján kimaradt: Lang Ádám, Fiola Attila, Szalai Attila és Callum StylesA keret pedig így néz ki:KAPUSOK: Dibusz Dénes (Ferencvárosi TC), Gulácsi Péter (RB Leipzig – Németország), Tóth Balázs (Fehérvár FC)VÉDŐK: Balogh Botond (Parma – Olaszország), Botka Endre (Ferencvárosi TC), Dárdai Márton (Hertha BSC – Németország), Gergényi Bence (Újpest FC), Willi Orbán (RB Leipzig – Németország), Vas Gábor (Paks), Yaakobishvili Antal (Girona – Spanyolország)KÖZÉPPÁLYÁSOK: Bolla Bendegúz (Rapid Wien – Ausztria), Kata Mihály (MTK), Kerkez Milos (AFC Bournemouth – Anglia), Nagy Ádám (Spezia – Olaszország), Nagy Zsolt (Puskás Akadémia FC), Loic Nego (Le Havre – Franciaország), Nikitscher Tamás (Kecskeméti TE), Schäfer András (Union Berlin – Németország), TÁMADÓK: Ádám Martin (Aszterasz Tripolisz – Görögország), Csoboth Kevin (St. Gallen – Svájc), ifjabb Dárdai Pál (Hertha BSC – Németország), Gazdag Dániel (Philadelphia Union – Egyesült Államok), Horváth Krisztofer (Torino – Olaszország), Sallai Roland (Freiburg – Németország), Szoboszlai Dominik (Liverpool FC – Anglia), Varga Barnabás (Ferencvárosi TC)Forrás: 444
                    
                                        
                
                    
  
      
Társtettesként elkövetett, jelentős vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás bűntette miatt 2020-ban emelt vádat a Központi Nyomozó Főügyészség Virág József orvos ellen, akit Pintér Sándor belügyminiszter július közepén a tatabányai kórház igazgatójának nevezett ki – írja a 24.hu.Virág József hetedrendű vádlottja a Szegedi Csanád volt jobbikos Európai Parlamenti képviselő és társai ellen indított büntetőpernek, amelyben még nem született elsőfokú ítélet. A vádirat szerint Szegedi Csanád 2009 és 2014 között a képviselőként felhasználható támogatási összeg jelentős részét „eltulajdonította”, jogtalanul szerezhetett utazási költségtérítést, illetve a Brüsszelbe bejelentett parlamenti asszisztenseit részben fiktív módon foglalkoztatta.Köztük volt Virág József is, aki főállásban a Péterfy Sándor utcai kórházban dolgozott, miközben az EP-csoport egészségügyi szakértőjeként is bemutatták. A vád szerint Virág nagyjából 17 millió forintra tett szert jogosulatlanul, ekkora összeget koboznának el tőle. Az orvos tagadta az ellene felhozott vádakat, de ha bűnösnek találják, három év börtönt is kaphat. A lap a kinevezése után megkereste Virág Józsefet, hogy megtudja, tájékoztatta-e a Belügyminisztériumot vagy az Országos Kórházi Főigazgatóságot a büntetőügyéről, de csak annyit mondott, engedély nélkül nem nyilatkozhat. Megkeresték minisztériumot és a főigazgatóságot is, hogy tudtak-e a büntetőügyről, de két hét alatt nem érkezett válasz.Címlapi kép forrása: Szücsné Posztovics Ilona polgármester Facebook-oldala
Egy közel kétéves kisgyerek ragadt egy autóban Szegeden az egyik bölcsőde előtt, a tűző napon, két rendőr szabadította ki, olvasható a rendőrség honlapján.Péntek délután egy édesanya éppen a bölcsődéből vitte volna haza a gyerekét, amikor a kisfiára véletlenül rázáródott az autó. A kétségbeesett nő hiába próbálta, nem bírta kinyitni az ajtókat, ezért azonnal hívta a rendőrséget. A rendőrök kiérkezéséig több szülő is vízzel locsolta a járművet, nehogy felforrósodjon. A kiérkező rendőr végül egy kalapáccsal törte be az ablakot, és kimentette a kisgyereket, akinek nem esett baja.
A 87 évesen elhunyt Király Leventét, a Nemzet Színészét Szegeden temették el délben. A gyászoló tömegben ott volt sötét ruhában, napszemüvegben Novák Katalin is, aki a férjével vett részt a szertartáson – írta meg a Blikk. A lap azt írja, hogy a köztársasági elnök szegedi származású, így valószínűleg személyesen is ismerte a 87 éves Király Leventét.Novák Katalin fél éve bukott bele a kegyelmi ügybe, és azóta nem jelent meg nyilvánosan, bár a Telex a magyar válogatott Németország elleni, stuttgarti foci-Eb-mérkőzésén próbálta kérdezni az épp szurkolóként felbukkanó volt államfőt K. Endre ügyéről.
Jó reggelt! Jön az új hét, marad a régi idő. Ezek a hétvége cikkei a napindító hírlevélben.4 kiemelt cikk:  Akkorára duzzadt az államadósság, hogy csak az idei kamatai öt kínai gigahitelt emésztenének fel  Az év, amelynek meg kellett volna változtatnia a világot Donald Trump egy éve teljesen rá van csavarodva Hannibal Lecterre  Nyerskutyázz úgy, mint a nagyok  ÁllamadósságNem csoda, hogy Nagy Márton pár napja cash flow-problémákra panaszkodott. A második negyedév végére kétéves csúcsot ért el a GDP-arányos államadósság, amihez persze kellett a gazdaság újbóli visszaesése. Idén eddig másfélszer többet költött az állam az adósság kamataira, mint egy évvel ezelőtt.Adok-kapokMiután a Tisza Párt vezetője beszorult a szolnoki kórház még működő liftjébe, az egészségügyi államtitkár elrendelte, hogy ezután csak munkaidőben járhat be a kórházakba, mert Magyar Péter „a menedzsmentet berendelve hétvégén ment be”.Lázár János figyelmeztette a Fideszt, hogy ne becsüljék le Magyar Pétert, és hibának tartja, hogy titokban kampányoltak. Vitézy Dávid viszont Lázárnak szúrt oda: másfél óra tömény cinizmus helyett inkább átment volna Tihanyból Lepsénybe! Aztán feltette a kérdést: vajon a fejessaláta vagy a közlekedési miniszter szavatossága tart tovább? Mármint azután, hogy kisiklott egy InterCity a Keleti pályaudvarnál. Schmuck Erzsébet rémálomnak nevezte a Vitézy-kampány utolsó napjait, és azt mondta, hogy „az LMP mint ellenzéki párt megsemmisült”. A volt társelnök kijelentette: „ezt a pártot Ungár Péter teljesen leuralta”, és kilépett. Ahogy két régi párttag, Vágó Gábor után Keresztes László Lóránt is.A tökéletes indoklásAzért indított vizsgálatot a Szuverenitásvédelmi Hivatal a Transparency International ellen, mert őket okolják az uniós pénzek befagyasztásáért. Lánczi Tamás szerint a civilek jelentése tehet arról, hogy súlyosnak látják a korrupciós helyzetet Brüsszelben, de „a játéknak mostantól vége”.MOHU REpontAhol a főváros elesett, ott a vidék győzedelmeskedett: Budapesten óriási káosszal járnak a palackvisszaváltások, ezért megnéztük, mi a helyzet vidéken. Szegeden a legtöbb helyen nemcsak működő automatát találtunk, de rendezett környezetet is, sor pedig szinte sehol sem volt.Orbán megfejti az olimpiátEgy olimpiaokos miniszterelnök interjúja: nem kell pszichologizálni, akarni kell az aranyat. És ki kell használni a rejtélyes kapcsolatot a magyarok és a kerékpár között. Ok, pont fociban nem voltunk Párizsban, de ezt hagyjuk is. Orbán egyetlen sms-e, aminél nincs árulkodóbb arról, hogyan is működik a NER Németh Szilárdnak olyan éve volt, hogy amihez nyúlt, az valamivé vált, de nem arannyá  Micsoda év!2020-ban egyszerre fordult fel több milliárd ember élete, és a világjárvány alatt évtizedek óta nem látott nehézségekkel kellett megküzdenünk. Mit tanultunk belőle? És miért félünk beszélni róla? Egy újságíró, egy történész és egy szociológus könyveiben keresünk magyarázatokat – meg útmutatást a következő válság kezeléséhez.Becsavarodva„Mit kezdjünk Trump végtelen tisztelgésével a »néhai, nagy Hannibal Lecter« előtt?” – tette fel a kérdést Bill Clinton. Nem úgy tűnik, mintha a volt amerikai elnök, mármint Trump, pontosan tudná, ki az, mégis folyamatosan elmegyógyintézetekről magyaráz, pedig még a kampánystábja is próbálja erről lebeszélni. MIÉRT?Fapados verzió a saját foteledből: nulla forintért tesztelheted, hogy elég macsó vagy-e 2024 egyik legnagyobb hülyeségéhez, a nyerskutyázáshoz. Aminek minden egyes említése után felsír valaki, hogy MIÉRT?Borízű hangNéphadsereg vs. gólyatábor és egy korsó kevert. Atomvillanás balról és alacsonyan szálló légi cél. Legendás kátyúk, kátyúlegendák. Kádár-kockaszigetelési tanácsok. Delfönök Budapesten. A podkeszt előfizetői verziója.
Este a Kolozsvár felől Budapestre tartó Claudiopolis InterCity (IC 74) kisiklott a Keleti pályaudvar közelében, akadályozva a főpályaudvar forgalmát. A baleset miatt a Keleti pályaudvart érintő vasútvonalakon korlátozásokra, jelentős késésekre, vonatkimaradásokra kell számítani – írja a Mávinform, ami szerint az elővárosi és távolsági vonatok is más budapesti állomásokról indulnak vissza.Egy másik posztban azt írják, hogy a Munkács, Záhony felől a Nyugati pályaudvarra tartó Latorca InterCityvel (IC 33) ütközött egy autó a Budai út megállóhely közelében található átjáróban. A balesetkor a fénysorompó jól működött, tilosat jelzett. „A helyszínelés ideje alatt - várhatóan késő éjszakáig - egy vágányon szünetel a forgalom Cegléd és Ceglédbercel-Cserő állomások között. Emiatt a Budapest-Cegléd-Szolnok-Debrecen-Záhony és a Budapest-Cegléd-Szeged vonalon vonalon jelentős, 30-60 perces késésekre, fennakadásokra, illetve rövidebb szakaszon közlekedő járatokra kell számítani” – írja a Mávinform.
Augusztus elején számoltunk be arról, hogy óriási a káosz a MOHU MOL Hulladékgazdálkodási Zrt. palackvisszaváltós automatái körül Budapesten: az automaták nem működnek, kígyóznak a sorok, halmokban állnak a le nem adott palackok az automaták környezetében.Megnéztük, hogy mi a helyzet Szegeden: szúrópróbaszerűen látogattunk meg néhány automatát. A MOHU applikációja szerint Szegeden és környékén 114 REpont van, Budapesten pedig 1102. Ha ezt lakosságarányosan is megnézzük, akkor a 2016-as népszámlálás adatai szerint Szeged 161 879 fős lakosságára van 114 automata, amit ha elosztunk, akkor egy főre 0,00070423 automata jut. Ugyanez Budapestnél az 1,756 milliós lakosságra nézve 0,00062756 automata/fő. Bár a különbség nem nagy, de Szeged a számok alapján is jobban teljesít.Sűrű bocsánatkérésekNézzük az automatákat. Szeged külvárosában, a szentmihályi Coopban nézem meg először, hogy működik a visszaváltós rendszer. Szerda reggel van, a hosszú hétvége után dolgozni mennek az emberek, de sokan még szabadságon vannak. Ahogy kiszállok a falu boltja előtt, meglátok egy nőt, aki nagy műanyag szatyrokkal halad a bolt irányába, egyértelmű, hogy ugyanazzal a céllal érkeztünk mindketten. A bolt előterében lévő automatához ő ér oda előbb, előttünk egy nő próbál rájönni egy férfi segítségével, hogy mit is kell nyomni, ha nem visszautalást, hanem vásárlási utalványt szeretne. A pénztár mögül odakiabál a boltos:„Előbb a forint, utána a vásárlási utalvány” - mondja.A nő és a férfi viszont hiába keresgélik a megfelelő gombokat az automatán, nem találják. Ekkor a pénztáros kilép a pult mögül és odamegy segíteni, megnyomja az érintőképernyőt.„Ja, érintőképernyős? Bocsánat” - csodálkozik, majd szabadkozik a nő. Miközben kimegy a boltból, tőlem és az előttem álló nőtől is elnézést kér, noha az egész művelet körülbelül két perc volt.Az előttem levő nő következik: ő már rutinosabbnak tűnik, nem vásárlási utalványt kér a palackok áráért cserébe, hanem banki átutalást. Egyedül a QR-kód beolvasásával gyűlik meg a baja, hangosan panaszkodik, hogy az istennek nem olvassa be, de a pénztáros rögtön ott terem, a megfelelő szögbe tartja a nő telefonját, és már működik is minden. Ez a nő is megköszöni a türelmet, bocsánatot kér, de már csak tőlem, mögöttem nem áll senki.Én következem, kicsit izgulok, most csinálom először, Budapesten a rémhírek miatt még nem mertem próbálkozni. Meglepően flottul megy minden, ugyan az automata néha látszólag indokolatlanul visszaköp egy-egy palackot, de első vagy második próbálkozásra benyeli. Aztán kiköpi magából az utalványt és mehetek is be a boltba levásárolni.
Novák Ferenc Tata 94. életévében, 2024. augusztus 17-én hajnalban békésen elaludt - közölte családja szombat délután. Emlékezésükben azt írják, hogy„Kivételesen nagyszerű, gazdag, robbanékony és termékeny életét az utolsó pillanatig szellemi frissességben töltötte; idén áprilisban a Táncháztalálkozón még többszáz embernek tartott tánctörténeti előadást. A szakmája iránt szenvedély és felelősség fűtötte.”Hozzáteszik: „mélyen, de nem kritikátlanul szerette hazáját, melynek sorsáért az utóbbi években rengeteget aggódott... ” „Generációja – többek között Martin György, Timár Sándor, a Pesovár testvérek – olyan történelmi jelentőségű etnográfusi munkát végzett el a huszadik század ötvenes éveitől kezdve, ami csak Bartók és Kodály érdemeihez mérhető; túlzás nélkül a Kárpát-medence sokszínű néptánchagyományának fennmaradását köszönhetjük nekik. Novák Ferenc ezt a tradíciót a klasszikus színházi önkifejezés részévé tudta tenni (Szegedi Nemzetközi Néptáncfesztivál, Csíksomlyói passió, Kőműves Kelemen, István, a király), így hosszú pályája során nemzedékek sokaságával ismertette meg nemzeti kultúránk európai értékeit idehaza és világszerte.”Személyében a hetvenéves Bihari János Táncegyüttes alapítóját, a három évtizeden át működő Honvéd Táncszínház megálmodóját és művészeti vezetőjét, a mai napig prosperáló Nemzeti Táncszínház kitalálóját tisztelhetjük, zárja a család.
Folytatódtak a rekordmeleg éjszakák, pénteken sorozatban harmadszorra dőlt meg az országos hajnali melegrekord - közölte a HungaroMet Zrt. szombaton a honlapján. Pénteken a Szeged belterületén lévő meteorológiai állomáson 24,5 Celsius-fok volt a levegő legalacsonyabb hőmérséklete, ami új hajnali melegrekord.Az erre a napra vonatkozó korábbi rekordot, 24,0 fokot még 1952-ben mérték Budapest Budakeszierdő állomáson, ez az országos mellett a fővárosi hajnali melegrekord is volt péntek reggelig. Akkor ugyanis a fővárosi hajnali melegrekord is megdőlt, mert a János-hegyi állomáson 24,1 fok volt a legalacsonyabb mért hőmérséklet.
A mérések rendszeres kezdete óta ez ideig 2022-ben volt a legmelegebb augusztus 17-én. Két évvel ezelőtt ezen a napon Baján és Kübekházán egyaránt 37,0 fokot mértek, szombaton viszont délen a 38-39 fokot is elérheti a csúcshőmérséklet, így szinte biztosra vehető, hogy keddet és szerdát követően megszületik a harmadik országos melegrekord is a héten – írja az Időkép. Északon valamivel elfogadhatóbb lesz a hőmérséklet, 30-34 fokot jósolnak a meteorológusok, cserébe lehetnek záporok és zivatarok, amelyek fülledtté és elviselhetetlenebbé teszik a hőséget. Vasárnap sem lesz teljesen kizárt, hogy megdől az 39,6 fokos rekord, amit 1946-ban Fügödön mértek. Az elmúlt napokban a napi maximumrekordokon túl a legmagasabb napi minimum-hőmérséklet rekordja is többször megdőlt: augusztus 14-én Pécs Egyetemen mindössze 27,3 fokig csökkent a hőmérséklet, ami egy 2015-ös mérést taszított le a trónról (26,1 fok - Budapest Lágymányos). Augusztus 15-én, azaz csütörtök hajnalban Szegeden nem csökkent 25,6 fok alá a hőmérséklet. A korábbi rekord ezen a napon 25,2 fok volt, amelyet 1952-ben, Farkasgyepűn mért a HungaroMet.
Lázár János pénteki sajtótájékoztatóján nem csak arról beszélt, hogy szerinte Vitézy Dávidnak el kellene bújnia egy sötét szobában és végiggondolnia az életét, hanem egy akciótervet is bejelentett, ami alapján a kormány átalakítaná a magyar közlekedési rendszert.  Alapvető jog lenne a közlekedés. Lecseréli a MÁV vezetését.  Új járműveket szereznének be, ehhez továbbra is próbálják megvenni a spanyol TALGO járműnyárait. Kétmilliárd euróból 500 kilométernyi vasútvonalat újítanának fel. Ingatlanbefektetőkre bíznák a pályaudvarokat. Vonatok helyett légkondis buszok járnának az extrém hőségben A közlekedési miniszter szeptemberben egy új törvényt nyújtana be, amit személyszállítási alkotmánynak nevezett, mivel állampolgári alapjoggá tennék közlekedéshez való jogot. „Aki magyar állampolgár, állandó lakóhellyel rendelkezik Magyarországon, azt megilleti a közösségi tömegközlekedéshez való jog.” Egyben odaszúrt a Belügyminisztériumnak, mert szerinte az egészségügyben és az oktatásban bezzeg eddig sem tisztázták, milyen minimális szolgáltatás jár az állampolgároknak. „Aki ma adót fizet, nem tudja pontosan, hogy neki mi is jár az oktatási szolgáltatások területén, mi is jár az egészségügyi szolgáltatások területén.” Ezzel a törvénnyel ezt a minimális szolgáltatási szintet tisztáznák legalább a tömegközlekedésben. Ezek alapján a magyar állam köteles lenne biztosítani, hogy az emberek lakóhelye és járásközpontok között napi háromszor legyen közlekedési lehetőség oda-vissza, átszállás nélkül. Ma ez legalább 500 magyar településen nem megoldott, 150 települést eddig egyátalán nem kötöttek be a rendszerbe. „350-ről pedig mélyen hallgatunk, hogy ott mi is történik” - mondta. A járásközpontból a megyeszékhelyre minimum naponta kétszer oda-vissza kell biztosítani közlekedési lehetőséget átszállás nélkül. A megyeszékhelyekről szintén kétszer oda-vissza, átszállás nélkül kell utazási lehetőséget kínálni. Arról nincs nagyon vita, hogy Lázár Jánosra bízott MÁV nincs valami jó formában: idén július 5-15. között több mint 10 ezer vonat késett, 487 járat pedig teljesen kimaradt. Az InterCity-knek és más feláras vonatoknak csak a 36,38 százaléka volt a hónapban pontos. A miniszter szerint ennek az az oka, hogy a Magyarországon használatban lévő 6500 kilométernyi vasútvonal 50 százalékán sebességkorlátozás van érvényben. Addig pedig halvány remény sincs a menetrendek betartására, amíg ezeket fel nem újítják. Márpedig kormány eddigi tempójával nem jutnánk sokkal előrébb, hiszen a 2010 óta a kormánynak mindössze 1200 kilométernyi vasútvonalat sikerült felújítana. Ráadásul a kötött pályára szinte csak uniós forrást költöttek. Lázár elmondta, hogy 2010-ben még olyan ötletek is felmerültek a Fideszben, hogy az üzemanyag adótartalmának csökkentésével az egyéni közlekedési módokat kellene támogatni a tömegközlekedés helyett, aminek egy részét meg is szüntették volna. Azt mondta, a MÁV-nak meg kellett küzdenie a létjogosultságáért. Hogy ez felgyorsuljon, a kormány szeptemberben 1 milliárd eurós hitelt venne fel az Európai Beruházási Banktól (EIB), amihez 1 milliárd eurónyi önrészt kellene hozzátennie. Kérdésünkre a miniszter azt mondta, hogy ezt az összeget nem abból a szintén 1 milliárd eurós hitelből fedeznék, amit idén tavasszal vettek fel a kínai államtól, inkább államkötvényekből fedeznék. Az EIB-hitel 30 évre szólna, aminek az a feltétele, hogy 4 év alatt 500 kilométernyi vasutat építsenek meg. A beruházások leghamarabb 2025-ben indulnának el, amik közül néhányat konkrétan megemlített. A legforgalmasabb vonalakon felújítanának: Kiskunfélegyháza-Szeged, Székesfehérvár és térsége, Kőbánya-Kispest, Cegléd és térsége, Hatvan és Füzesabony térsége. Valamint megépítenék a Gubacsi hidat, Almásfüzitő és Komárom között vonalat korszerűsítenek, Lajosmizse és Kecskemét között pedig újjáépítik a 142-es vonalat. Ha pedig sikerült megszerezni a befagyasztott uniós pénzeket, akkor 700 milliárd forintból korszerűsítenék a budapesti HÉV-eket. Orbán fürkészni küldteDe nem csak a pályák, hanem a járművek is leamortizálódtak, ezért újakat kell beszerezni. A magyar állam közreműködésével a Magyar Vagon Invest ezért tárgyal a spanyol TALGO felvásárlásáról, csakhogy tavasszal a spanyol kormány ezt meg akarta fúrni. Lázár most azt mondta, ez az egyetlen olyan járműgyártó vállalat, aminek a felvásárlására reális lehetőség van. Ezzel alapoznák meg a magyarországi járműgyártás újraélesztését. Felmerült az is, hogy új járműveket vásároljanak, de ennek legalább 4 év lenne az átfutási ideje, ezért Lázár János leginkább azt támogatná, hogy 15-20 éves használt vonatokat vegyenek német nyelvterületről: „Arra kaptam a miniszterelnöktől személyes mandátumot, hogy általa kiküldött fürkészként kutassak föl 15-20 éves hazsnált járműflottákat százas nagyságrendben, és próbáljam azokat Magyarország számára megszerezni.”Ingatlanbefektetőkre bíznák a pályaudvarokatAz utasok komfortérzetének javítása érdekében új MÁV-applikációt fejlesztenének 2025-re. A nagyobb vasútállomások üzemeltetését pedig magáncégekre bíznák. Még idén ősszel kiírják a pályázatokat az állomásépületek felújítására, üzemeltetésére és kereskedelmi hasznosítására. A Nyugati pályaudvart és a teljes váci vonalat, valamint Debrecen, Győr, Szeged, Gödöllő, Székesfehérvár, Siófok vasútállomásait kínálnák fel a hazai ingatlanbefektetőknek. A Déli pályaudvar felújítása és piaci hasznosítása külön projekt lesz. Lázár szerint ezeket az ingatlanokat egyedül úgy lehet felújítani, ha a vasúti funkciókat nem érintő területeket átveszik az ingatlanfejlesztők, kereskedelmileg hasznosítják, ezért cserébe pedig teljes egészében felújítják az épületeket. A kisebb pályaudvarok felújítását pedig saját erőből újítaná fel a MÁV. Ezt a programot a gyulai pályaudvarral kezdeik. A program miatt újjászervezik a MÁV leányvállalatait. A MÁV Zrt.-nek csak három leányvállalata marad, minden ebbe olvad be. Az egyik a személyszállítást, a másik a pályaműködtetést végzi, a harmadik pedig back office szolgáltatásokért felel. Az új szerkezethez lecseréli a MÁV vezetését. Az átszervezés részeként a MÁV Zrt. élére Pafféri Zoltán helyére Hegyi Zsoltot, a MÁV-Start jelenlegi szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettesét nevezik ki szeptember 1-jétől. A MÁV humánpolitikáját Steininger Zsolt helyett Dányi Gábor fogja irányítani. Vonatok helyett buszok a hőségbenA miniszter arról is beszélt, hogy az ország nincs felkészülve arra, hogy ilyen mértékben változott az időjárás. Július közepén a MÁV-Start vezérigazgató-helyettese is elismerte, hogy a vasúti kocsik 40-50 évesek, és a gyártás során nem a mostani klimatikus viszonyokra készültek. Az utasokat pedig arra kérték, hogy a hőségben aki teheti, halassza el az utazását, vagy üljön buszra, mert azokon legalább van légkondi. Lázár is abban látja a megoldást, hogy ilyankor légkondis pótlóbuszokat kell üzembe állítani, amíg nincsenek megfelelő vasúti kocsik. „Arra készülünk fel 2025-ben, hogy ha beüt a 40 fok, akkor inkább nem indítjuk el a vasúti járműveket és busszal fogjuk kiváltani, ami légkondícionált és üzembiztosabb. Ötvenéves járművekkel nem tudunk nekivágni a 40 foknak, ez a helyzet.” Az új vezérigazgatótól többek között ezt a megoldást várja el. Szerinte eddig ezt a problémát hagyományos módon kezelte a MÁV.
Szerda után csütörtökön hajnalban is megdőlt az országos hajnali melegrekord - közölte a HungaroMet Zrt. a honlapján. A beszámoló szerint Szeged belterületén lévő meteorológiai állomáson csütörtökön csupán 25,6 Celsius-fokig süllyedt a hőmérő higanyszála a "leghűvösebb" órákban.A korábbi rekord ezen a napon 25,2 fok volt, azt 1952-ben, Farkasgyepűn mértek.
Egyáltalán nem mobilisak a vidéki magyarok, legfeljebb a lakóhely szerinti vármegyén belül keresnek ingatlant, írja az otpotthon.hu friss felmérése.A kutatás szerint 2024 első felében Budapest és Pest vármegye a hazai ingatlanforgalom két legnagyobb központja. A fővároson kívül Hajdú-Bihar, Borsod, Csongrád és Szabolcs vármegyékben kerestek a legtöbben eladó házat, lakást és telket. Ezt az OTP szerint az okozhatja, hogy az elmúlt egy évben többek között Szeged, Debrecen és Nyíregyháza környékén több óriásberuházást jelentettek be, a munkaerő ezekben a vármegyékben koncentrálódhat.A megemelkedett érdeklődés az ingatlanárakon is látszódik, Csongrádban 14, Szabolcsban 3,6, Hajdú-Biharban pedig 7,5 százalékkal emelkedtek az ingatlanok négyzetméterárai júniusra az elmúlt év hasonló időszakához képest.
Hát én ezt tényleg nem hiszem el!Sulyok Tamás köztársasági elnök augusztus 10-én, szombaton délelőtt kiposztolt egy videót, amin Nagy László Balatonparton című versét szavalja a Balatonnál:A videóhoz az alábbi szöveget mellékelte (a biztonság kedvéért angol fordításban is): „Nekem a Balaton…Talán a '60-as években lehetett: Balatonszárszón voltam sátortáborban. Alföldi gyerekként ez valami csuda különleges dolog volt. Tátott szájjal bámultam a hatalmas vizet. Ekkor láttam először a magyar tengert. Szerelem volt első látásra.Sokak szíve csücske a természet ezen csodája. A Balaton számos művészünket is megihlette: írók, költők, festők, zenészek alkottak maradandót szépségeiről. Egyik kedvencemet meg is osztom Önökkel. Most én is itt úszom, sétálok, kerékpározom, olvasok, rendezgetem gondolataim. No meg persze rúgjuk a bőrt az unokákkal, élvezzük a természet közelségét.Dolce vita!”A jelek szerint a botrányaikba belebukott Schmitt Pál és Novák Katalin, illetve a tüntetéseken emlékezetes módon szidalmazott Áder János után a Fidesz–KDNP-nek végre sikerült olyan köztársasági elnököt választania, aki – egyen akár borsófőzeléket, vagy vasaljon – teljesen radar alatt marad.Az államfő videójáról ugyanis több mint három nap alatt egyetlen újság sem számolt be. Még a kormánypárti média sem. Senki.Itt tart a magyar média. Ilyen körülmények között kár is lenne elbújni, ahogy az Szegeden történt:
Jó reggelt, itt a 444 napindító hírlevelének új része. Vége az olimpiának, hőség van és marad, mégis, nem lehet arról beszélni, hogy ne történne semmi a világban. Szokás szerint négy cikket ezúttal is külön is ajánlunk: 619, ezt tetvoláltatnám most minden fideszes kormánytag homlokára Ugyanannyi arany, mint Tokióban, de ideje lenne megbecsülni az érmeket is Gyerekkortól a visszavonulás utáni űrig: az élsportolók magányának ötven árnyalata Az orosz propaganda sem lebegteti, hogy mindjárt vége az ukrajnai háborúnak Sokféle hírlevelünk van, itt lehet köztük válogatni, feliratkozni, ilyesmik.Az élet itthonAmikor Szily László megtudta, hogy valami hátborzongató betegség helyett csak sérve van, először szinte csalódottságot érzett. Aztán olyan szörnyű dolgok történtek, hogy most már arra ítélné az összes kormánytagot és vezető fideszest, hogy életük végéig csak magyar állami kórházban kezeltethessék magukat.És ajánljuk még egyszer szombat reggeli videós anyagunkat arról, hogy Gulyás Gergely közbenjárására nem valamilyen pályázaton, hanem kormányhatározattal adtak pénzt a balatonhenyei kultúrház felújítására. Ott voltunk, amikor a miniszter el is ment átadni a helyet régi ismerőséhez.Hír volt még itthonról, hogy jelentősen drágult a nyaralás tavalyhoz képest, valamint hogy miközben kiderült, hogy a nyilvántartás elindítása óta soha nem késtek annyit a feláras vonatok júliusban, mint idén, a menetrend-tervezet szerint ismét nőnek a vasúti menetidők decembertől, a szegedi, debreceni, békéscsabai InterCityk is lassabbak lehetnek majd. És vonatközlekedéshez kapcsolódó hír volt, hogy nyitott ajtóval, 100 kilométer/órával robogott a Bakony InterCity.És ott voltunk Tápióbicskén, ahol feleségcipelő versenyt rendeztek. Igen, tényleg. A Qubit pedig arról írt, hogy egyre később vállalnak gyereket a magyarok, illetve bemutatták az 1928-as magyarországi rekordhőség krónikáját is.Ez volt az olimpiaVasárnap véget ért az olimpia, és az utolsó napra is jutott magyar arany: elképesztő teljesítménnyel lett olimpiai bajnok az öttusázó Gulyás Michelle. Ő volt az, aki eleve csak egy titkos szavazással jutott ki az olimpiára. A vasárnapi éremmel együtt 6 aranyat, 7 ezüstöt és 6 bronzot szereztek a magyar sportolók az olimpián, ez szinte hajszálra ugyanannyi, mint legutóbb, Tokióban.A hétvége magyar vonatkozású történése volt még, hogy Varga Ádám ezüst, Kopasz Bálint bronzérmes lett kajak egyes 1000 méteren, és ezüstérmet nyert Csipes Tamara női kajak egyes 500 méteren, míg Muszukajev Iszmail kikapott a bronzmeccsen, ötödik helyen végzett. A labdás csapatsportokban a férfi vízilabda-válogatott jutott a legtovább, de végül ötméteresekkel kikaptak a bronzmeccsen az Egyesült Államoktól. Írtunk arról is, hogy a legsikeresebb magyar sportág lett Párizsban a kajak-kenu, de megszakadt egy több évtizedes sorozat, mivel aranyat ezúttal nem sikerült elhozni, és megírtuk azt is, hogy a három érmet szerző Csipes Tamara kapja a legnagyobb olimpiai jutalmat, 111 millió forintot. Bőven történtek persze nem magyar vonatkozású történések is az utolsó pár nap: sokáig emlékezetes marad például az a döntő, mely során mindkét magasugró olimpiai bajnok lehetett volna, de nem kértek belőle, és szintén érdemes kiemelni a férfi 125 kilogrammos szabadfogású birkózódöntőt, míg a francia-amerikai férfi kosárdöntőn a nézőtéren legalább annyi világsztár tűnt fel, mint amennyi a pályán. És írtunk arról is, hogy míg a vezetőedzőjük infarktusból lábadozott a kórházban, az üzbég bokszolók öt aranyérmet szereztek, és interjút adott a mémmé vált török sportlövő is. Történelmi visszatekintő cikkünkben pedig felidéztük Észak-Korea korábbi olimpiai szerepléseit. Az olimpiához is kapcsolódva írtunk arról, hogy az élsportolók sikerének egyik ára az a magány, ami a teljes pályafutásukat végigkíséri. Soós Judit sportcoach-sportpszichológussal és Késely Ajna úszóval beszélgettünk a témáról. A világZajlik tovább az ukrán betörés Oroszországba: a lassan egy hete kezdődött támadássorozattal kapcsolatban még mindig rengeteg a kérdés, de az biztos, hogy az oroszok egyelőre nem urai a helyzetnek. Zelenszkij több nap kivárás után ismerte el, hogy tényleg vannak alakulataik a szomszéd országban, és a hétvégén írtunk arról, hogy már több mint 76 ezer orosz hagyta el az otthonát Kurszk régióban, illetve, hogy az ukránok azt állították, elfoglalták a Gazprom egyik tranzitállomását. Moszkva közben civil célpontokat bombáz, egy négyéves gyerek is áldozata lett a hétvégi agressziónak, Fehéroroszország pedig tankokat küldött az ukrán határhoz.A hétvégén értékelte az előző napok történéseit Rácz András is, az Oroszország-szakértő többek között azt emelte ki, hogy az ukránok úgy vetnek be nyugati fegyvereket orosz terület ellen, hogy ezzel eddig az USA-nak és Németországnak sem volt gondja.Közben több nyugati ország is elítélte a gázai iskola elleni izraeli légicsapást, míg Kamala Harris is arról beszélt, hogy „túl sok” a civil áldozat a Gázai övezetben.Az Egyesült Államokból volt hír, hogy Trump kampánystábja szerint meghackelték őket az irániak, de ezzel kapcsolatban semmiféle bizonyítékot nem hoztak nyilvánosságra, Biden pedig először adott interjút a visszalépése óta. És hír volt még, hogy  ügyvédje szerint csak „eljátszott a gondolattal” a Taylor Swift-koncertre merényletet tervező fiatal,  Maduro nem hajlandó tárgyalni az ellenzékkel   Indiában kifejlesztettek egy appot, hogy kevesebb embert tapossanak halálra az elefántok és hogy Matteo Salvini nemzeti kulturális örökséggé nyilvánítaná a Vespát. PodcastokA z ukrán-orosz front jelenlegi állásáról, jövőbeli kilátásokról, F-16-osokról és arról is esett szó a TEFI-podcast aktuális részében, hogy mindezekről hogyan (nem) értesül az orosz nyilvánosság. Ukrajnai katonai cselekmények, orosz dezinformáció: Takácsy Dorka, Takács Márk és Takács Lili a 444 stúdiójában.És szokás szerint volt Borízű is, egyelőre a hosszabb, előfizetői verzió érhető el, de kedden jön majd az ingyenes epizód is.JóA Longlegs állítólag ez az év horrorja. Ami valószínűleg túlzás, mindenesetre Nicolas Cage elég jól bebizonyítja, miért korszakos zseni.
Ismét nőnek a vasúti menetidők decembertől, a szegedi, debreceni, békéscsabai InterCityk is lassabbak lehetnek a menetrend-tervezet szerint - írja a Közlekedő Tömeg. „Lázár János minisztersége alatt tehát már másodjára lassulhatnak jelentősen a távolsági vonatok, másfél évtizede állandó menetrendi struktúrákat, csatlakozási rendeket szétverve ezzel” - teszik hozzá.Néhány a Közlekedő Tömeg példái közül:A Kaposvárról induló kora délutáni diákvonat várhatóan 20, a délutáni ingázó 10 perccel indul korábban. Előbbi 17, utóbbi 6 perccel hosszabb idő alatt jut el Siófokra, mint tavaly.94-es vasútvonal: Az ország egyik legsúlyosabb helyzetű térsége még messzebb kerül a legközelebbi nagyvárostól: Miskolc-Tornanádaska között újabb 17 perccel nő a menetidő.106-os vonal: Noha tavaly egész nyáron vágányzár volt Derecske és Sáránd között, Debrecen és Nagykereki között mégis 17 perccel nő a menetidő.Az egyesület az előző évek gyakorlatának folytatását, vagyis társadalmi egyeztetést kér a minisztériumtól, mert a változások „komoly hatással lehetnek majd azokra, akik elvből vagy kényszerűségből, de kitartanak a fenntartható közösségi közlekedés mellett”. Lázár tárcájának azt ajánlja: „ismerje meg bátran az utazóközönség elvárásait is”.
Egy veszprémi cég, az amúgy kirándulóbuszokkal foglalkozó Balaton Busz nyerte meg a hódmezővásárhelyi helyi tömegközlekedésre kiírt pályázatot. Eszerint kétszer két évig ők fogják üzemeltetni a városi buszközlekedést, szeptember elsején kezdik a munkát. Eddig a Jovány Busz Kft. végezte ezt a tevékenységet, de a veszprémi buszos cég hét forinttal kevesebbért fogja majd működtetni. „Ilyen a verseny, aki a legjobb árat adja, az nyer” – mondta erről Márki-Zay Péter polgármester a Vásárhelyi Televíziónak. De mást is mondott: szerinte a Balaton Busz, az a cég, aminek az általa vezetett közgyűlés bizalmat szavazott, „Lázár Jánoshoz lehet bekötve”. Ő úgy tudja, hogy a cég bevételének nagy része nem is a hivatalos tevékenységéből, a kirándulóbuszoztatásból származik, hanem a Volánbusszal kötött szerződésből. „Lehet, hogy az indulásuk sem teljesen véletlen és spontán” – tette hozzá.A Szegeder azon kérdésére, hogy veszprémiként miért indult el a pályázaton a Balaton Busz, a cég azt válaszolta, hogy Békés vármegyében, pontosabban Orosházán is „vannak érdekeltségeik, tehát annyira nincs messze Hódmezővásárhely”.(via Telex)
Mivel a szerződések semmisségét alátámasztó tény vagy adat az ügyészségi vizsgálat során nem merült fel, elutasították Dobrev Klára csongrádi ingatlanok jogellenes megszerzésére utaló kérelmét, közölte csütörtökön a Fővárosi Főügyészség. A tájékoztatás szerint a DK-s politikus hét Csongrád-Csanád vármegyei termőföld zsebszerződéssel történő átruházása miatt kért ügyészi keresetindítást. Az elvégzett vizsgálatok megállapították, hogy  „egy ingatlan esetén kétséget kizáró módon megállapítható volt, hogy az jogszerűen, érvényes és hatályos jogügyletek eredményeként került a jelenlegi magyar állampolgár tulajdonosához.” „Hat ingatlan a Magyar Állam tulajdonában áll, amelyeket jelzálogjog terhel, azonban a jelzálogjog bejegyzések alapjául szolgáló kölcsönszerződések semmisségére utaló tény vagy adat nem merült fel. Ezért a bejegyzett jelzálogjogok ügyészi perindítás útján nem törölhetők.” Az ügyészség áttekintette az adásvételi szerződéseket is, ezekről megállapította, hogy „a felek nem színleltek, a szerződés jóerkölcsbe nem ütközött, és tévedésbe ejtés miatti érvénytelensége sem állt fenn. A szerződés nem ütközött a megkötésekor hatályos termőföldtörvénybe sem, mert az ugyan tiltotta a termőföld külföldiek tulajdonába kerülését, azonban a perbeli esetben magyar állampolgárok kötöttek egymással adásvételi szerződést.”Dobrev Klára május végén állt elő azzal, hogy a csongrádi földmaffia egyik figurája volt Sulyok Tamás még ügyvédként, törvényellenesen, vélhetően bűnszervezetben, pénzért játszott át magyar termőföldet külföldieknek. A DK-s politikus szerint Szeged környékén több mint 1000 hektár termőföldet érintett a földmaffia üzlete, ennyi földet segített 3-4 ügyvéd külföldi kézre juttatni: egyikük az ajándékozást, a másik a kölcsönszerződést ellenjegyezte. Egyikük volt Sulyok Tamás. (később megtudtunk, hogy egy 2002-es szerződés volt az első, ahol Sulyok neve ellenjegyző ügyvédként felbukkant).Sulyok hivatala akkor cáfolatot adott ki az ügyben. Dobrev két nappal később viszont újabb sajtótájékoztatón azzal állt elő, hogy Sulyok „még alkotmánybíróként is a földmaffiát szolgálta”, ezért különösen nagy kárt okozó csalás bűncselekményi gyanúja és hivatali kötelesség megszegésével elkövetett hivatali visszaélés bűncselekményi gyanúja miatt feljelentést tett Sulyok Tamás ügyében Polt Péter legfőbb ügyésznél.
Orbán Viktor miniszterelnök a szombati tusványosi beszédében két helyen is közép-európai gyorsvasútról, ahogy ő fogalmazott, TGV-ről beszélt: „A [román] miniszterelnökkel tárgyaltunk egy Budapestet Bukaresttel összekötő gyorsvasútról, TGV-ről.”„Újjá lehet teremteni Európa tőkevonzó képességét, Amerikából is vissza lehet hozni a tőkét, lehet csinálni nagy infrastrukturális fejlesztéseket, különösen Közép-Európában: Budapest–Bukarest TGV, Varsó–Budapest TGV, hogy csak a saját szempontjainkat említsem.A miniszterelnök nem vasúti szakember, ezért tegyük is rögtön helyre. A TGV önmagában nem olyan nagy kunszt, hogy egy víziókkal teli miniszterelnöki beszéd része legyen, az ugyanis egy nagysebességű vonatot jelent. Ahhoz, hogy ez a vonat ki tudja használni a 320 kilométer per órás sebességét, megfelelő vasúti pálya kell, a franciáknál ez az LGV. És ez az, ami igazán drága, minél gyorsabban megy rajta a vonat, annál drágább, de már évtizedek óta birizgálja a közép-európai politikusok fantáziáját. (És nem abban az értelemben, mint 1994-ben, amikor a posztkommunista MSZP győzelmével először futott be a varsói gyors, vagyis játszódott le ugyanaz a választásokon, mint Lengyelországban.)Temesvár? Kolozsvár? Konstanca? Bukarest?A Budapest–Bukarest gyorsvasút terve 2007-ben vetődött fel először komolyabban. A román kormány éppen a TGV sikerét irigyelte meg, és Párizs–Bécs mintájára akart gyorsvasutat építeni a román és a magyar főváros között. A vonat 250 kilométer per órás sebességgel robogott volna, Erdély szívét elkerülve, Dél-Romániában keresztül, és Temesvár után lépte volna át a határt. Ha ma is így menne, ahhoz szükséges lenne az évtizedek óta ígérgetett, de csak kampánycélokat szolgáló, a második világháborúban lebombázott szegedi vasúti híd újraépítésére is. (Vannak is tervek, de csak közúti hídra. Szeged és nem a kormány kérésére terveztek egy vasúti hídhoz szükséges pillért is. Egyelőre azonban a közúti hídnak sincs semmi realitása.)Az országot akkoriban vezető Gyurcsány-kormány, és így a Kóka János vezette Gazdasági és Közlekedési Minisztérium nem mert nagyot álmodni, mivel a vasúti gerinchálózat is messze volt még az európai normáktól. Ez mondjuk a románokra is igaz volt. Született azért egy megállapodás a két ország 2007. novemberi közös kormányülésén egy Budapest–Bukarest–Konstanca gyorsvasútról.A terv szépen lassan (vagy nagyon is gyorsan) elhalt, aztán 2018-ban került elő megint egy külügyminiszteri találkozón. Nem meglepő módon az akkor már a Fidesz vezette magyar kormánynak nem tetszett a dél-erdélyi nyomvonal, mivel így jelentős magyarlakta területek maradnának ki a gyorsvasút áldásából. A magyarok akkor egy Budapest–Kolozsvár vasutat szerettek volna építeni, a románok maradtak volna a Budapest–Bukarest pályánál. A magyar kormány egymilliárd forintot különített el a gyorsvasút megvalósíthatósági tanulmányának elkészítésére. Az akkori román kormány célja pedig az volt, hogy Bukarestet gyorsvasút és autópálya kösse össze a szomszédos országok fővárosaival.
Minden előzetes jel nélkül támadt rá a szegedi Csillag egyik fogvatartottja a zárkájához érkező egészségügyi szakápolóra és a körletfelügyelőre.Az ápolónő és a körletfelügyelő gyógyszert vitt a fogvatartottnak, ekkor ütötte őket arcon. A támadás során az ápolónő orrcsontja eltört, sérülése 8 napon túl gyógyul. A körletfelügyelő nem sérült meg. A fogvatartott sem, de őt testi kényszer alkalmazásával és bilinccsel fékezték meg – közölte a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága.A börtönparancsnok feljelentést tett a fogvatartott ellen. A BvOP azt írta, évente 20-30 esetben fordul elő, hogy a felügyeletet valamilyen fizikai atrocitás éri a fogvatartottak részéről. Noha sokszor kapnak kritikát emiatt, az ilyen atrocitások miatt van szükség arra, hogy az előállítás során vagy akár egy egészségügyi intézményben „mozgáskorlátozó eszközöket” alkalmazzanak – tették hozzá. Korábban Olaszországban keltett nagy felháborodást, hogy kéz- és lábbilincsben, vezetőszáron kísérték a bírósági tárgyalóterembe az antifa támadások miatt megvádolt Ilaria Salist, aki 15 hónapig volt a Gyorskocsi utcai börtönben. Akkor jelent meg a bíróság előtt bilincs nélkül, mikor 16 milliós óvadék ellenében kiengedték, és házi őrizetbe került. Salist júniusban EP-képviselőnek választották, és rögtön az első ülésen nekimentek a Patrióták.(Kapcsolt kép: Google maps)

RSS alkalmazások a Google Play-ben
RSS alkalmazások az Apple Store-ban